Friday, January 8, 2010

$10,000, no $15,000

$10,000, no $15,000 

Barack Obama hasn't released his birth records so a hospital can claim a $10,000 donation, giving some credibility to the question of his eligibility. Obama has made it obvious he isn't interested in helping the hospital he was born in, so Joseph Farah, the founder of WND has decided to up the ante. Farah is now offering $15,000 to any hospital to provide proof of Obama's birthplace. The confusion first started when Obama's half-sister Maya, claimed he was born at the Queens Medical Center in Honolulu. Later, Snopes and Factcheck had to scramble to change this when the story was changed to Kapi'olani Medical Center for Women. As a matter of fact, websites such as fightthesmears, and factcheck have posted images of a Certification of Live Birth, which is a computer generated facimile containing no signatures from the birth doctor or any birth witnesses. The document also only specifies the city, not the hospital. Many lawyers have filed suit in court on behalf of civilians and military personnel to obtain Obama's birth documents. Instead of releasing these documents, he has let this issue drag almost a year into his presidency now. This story has taken so many twists and turns, and the details are conveniently left out of mainstream media reports. Even Saudi owned Fox News has done a sub-par job of covering the issue. WND has covered this story with over 300 seperate articles, but they are a rather conservative online publication. They are in the Whitehouse Press Pool, and a very successful widely read publication. While sometimes they use "shocker" headlines to get you to click on stories, their coverage of this story is the best in the business. Before you dismiss all "birthers" as crazy conspiracy theory racists, read some of the 300 articles linked above and come to your own conclusion. Even if this story doesn't get you to at least question the issue of Obama's eligibility, at least your conclusions will be as informed as possible.

I myself couldn't tell you what's really going on, because I haven't seen anything like this with Obama's name on it:

This is what some birthers are after, not this:

This is from  Factcheck is heavily funded by democrat leaning organizations like The Annenberg Group, so birthers aren't willing to trust this document, especially with date/serial # conflicts between the two documents.  This second image was the best Factcheck could do to prove Obama's birthplace, is it enough for you?

There are many more issues that raise doubts, and I encourage everyone to explore not just WND's coverage, but all coverage on this story.  I doubt the lawsuits will lead to anything, because Congress are the only ones with the power to remove the president, and they will all look bad if they do, especially the DNC for having certified the usurpation of the office of POTUS. 

No comments:

Post a Comment